Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Vrkasana. |
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Zeii Medii. |
Vreau de la început să clarificăm un lucru, un fapt; Eu nu am ales să mă întrupez în satul Josani; Eu nu am ales să mă întrupez în familia Ivașca, Abrudan și Buda. Cea care a făcut acest lucru este Marea Zeiță Kundalini(Iehova). Acest fapt demonstrează că satul Josani a fost binecuvântat de Tati Shiva să găzduiască întruparea mea. Satul Josani se găsește la nouă kilometri de Beiuș, este un sat tipic bihorean, așezat pe lângă râul Valea Roșiei. Până la sistematizarea din 1772, satul Josani era răspândit pe o arie foarte mare, o dată cu sistematizarea, satul s-a aliniat, paralel cu râul Valea Roșiei. Pentru ați forma o părere și o cultură despre această zonă, vezi cartea domnului Ioan Godea „Zona Etnografică Beiuș.” Satul are multe dealuri și multe păduri, satul privit de pe dealul cu vii, pare o pădure. Văzut din Piclău vedeți poza explicată de mine. Puteți privi și o panoramă a zonei Beiuș făcută de nepotu meu Flavius Ivașca. În acest caz priviți și alte fotografii ale zonei respective.Imaginea panoramă făcută de nepotul meu Ivașca Flavius și alte detalii despre zonele învecinate satului, zona Beiuș-lui(Binșului) și tot Județul Bihor, vizitați adresa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Josani_(Căbești),_Bihor |
||||
După
uni e la 12 kilometri de Beiuș, Eu am făcut
de multe ori acestă distanță pe jos,
plecam la ora 7 dimineața și la ora 10 eram
în Beiuș. Mergeam singur începând de la 9 ani,
pe jos în opinci la Beiuș sau vara
desculț. Nu m-am pierdut pe drum
sau în Beiuș ca Isus în Ierusalim.
Pentru că Eu totdeauna mergeam singur. Nu puteam fi
însoțit că simțeam putoarea ființelor umane.
Populația totală e cu puțin peste 330 de
locuitori. Când Eu eram la Josani erau numai
băștinași. Azi sunt două familii de maghiari,
olteni și moldoveni. În acest caz
satul și-a pierdut puritate bihoreană. Din moși
strămoși populația satului Josani s-a ocupat cu
agricultura și-a cultivat: grâu, porumb,
cartofi, ovăz, cânepă și în timpul
colectivizări s-a cultivat forte mult
in la Josani. Inul crește foarte înalt
peste 2 metri și des, deci erau recolte
bune în Josani. În comuna Holod era o uzină de
prelucrare a inului și cânepii pe tot raionul Beiuș.
Acest In era exportat în Germani și Occident. Azi
cămășile din In sunt căutate de ființele umane.
Azi se vede pe dealul Holod-ului numai ruinele
fabrici de în și cânepă.
|
||||
Ocupația:
agricultura, creșterea vitelor,
legumicultura, pomicultura, creșterea
păsărilor, uni oameni prestează diferite munci
și servici în Beiuș, alți cetățeni
sunt plecați la muncă în Italia, Spania,
Franța sau Germania, etc.
În continuare vă voi descrie aceste ocupații așa
cum le-am trăit Eu între ani 1955 și
1962(care corespunde cu plecarea mea
la Arad).
|
||||
Situația
din România în perioada de după 23 august 1944.
Pentru a înțelege ce se întâmpla în satul Josani
în perioada de după 1950 voi arăta ce se întâmpla
în toată România după 1950. Această
perioadă a început
cu lovitura de
stat dată
de Regele Mihai la 23
august 1944
și continuă
până la
părăsirea
ultimului
soldat Rus a
teritoriului
Românesc
în
1958.
A
fost lovitură
de stat
pentru că Antonescu
era numai prim-ministru
al Regelui
Mihai.
Nu era un prim-ministru
care nu executa
ordinele
regelui,
le executa
așa se face că avenit
fără armată
și gardă
când l-a chemat
regele.
Regele
l-a arestat
și l-a dat pe mâna
rușilor
care cu concursul
K.G.B-iștilor Români
l-au executat
în 1946.
Avea
și Antonescu o bubă
„ținea
morțiș cu nemți,”
nu se putea dezlipi
de ei.
Acesta l-a adus la moarte
și degradare
umană.
Eu văd că nemți
vin
puternic
din urmă
și până la urmă
Antonescu va fi reabilitat.
Toată această perioadă
istorică a
fost ceea
mai
cruntă
asuprire a poporului român.
Am trăit acestă
perioadă și
știu
că Ruși
ne-au luat
tot-ul. Mai
mult
au făcut
lagărele de muncă forțată;
au făcut lagăre
de educare a
Marilor
Profesori Universitari Români.
În această
perioadă sau
făcut lagăre
de muncă forțată
la canalul Dunăre
Marea Neagră.
Aici au fost închiși lideri
ai partidul Național Țărănesc
în frunte cu Corneliu
Coposu,
liderul
Național
al Tineretului
Țărănist. Din
partea familiei
mele a fost
închis
unchiul Moldovan Ion,
lideru Țărănist
a tineretului din Caraș-severi.
Iar la Pitești
a fost închiși preoții
Români.
Printre cei închiși
aici se
numără
și cei doi unchi
ai mei Buda Aurel
și Tavi
Munțiu.
Comuniștii
Rușii
au considerat că prin distrugerea
prin educarea forțată
și la nivelul gunei
tamas a
Preoțimii
și Profesorilor
Universitari
ai
Românilor
vor putea subjuga
mai repede
poporul român. |
||||
|
||||
|
Satul
Josani.
Cultivarea
porumbului
la Josani.
A
doua preocupare la agricultură
era cultivarea porumbului.
Totuși la
Josani se zicea în acele vremuri teanc-hi. Noi
semănam mult
porumb,
trebuia dat
la vaci,
porci,
găini,
etc, și ceva vândut.
Se mai semăna
puțin ovăz,
doar un
hat mic.
Și în cazul
porumbului
era multă muncă
cu el.
Mai mulți oameni
sau asociat
și au cumpărat
o semănătoare
trasă de cai
sau boi
și noi am contribuit
la cumpărarea semănători.
Prima dată
trebuia prășit
când era mic,
era perioada ploilor
multe
și creștea
multă iarbă
între rândurile
de porumb.
Astăzi acestă prașilă
este înlocuită
cu erbicide
și nu mai crește
iarba.
Totuși se face o prașilă
mecanică.
Și în timpul
meu
se făcea acestă
prașilă
mecanică,
dar iarba
era mare
și multă
și mai trebuia
să dai
cu sapa
să o elimini.
Se făcea cea
de a doua
prașilă
și porumbul
arăta acum frumos,
fără buruieni
între rânduri
și se vedea cum crește
de repede.
Azi acestă prașilă
se face mecanic
și la noi se zice
șirălit
porumbul.
O dată cu semănarea
porumbului se
mai semăna cucurbete(bostan),
fasole
și în final castraveți,
câte odată mai puneam și
roșii.
Deci lanul
de porumb
era plin
cu de toate
cele
necesare
gospodăriei țărănești.
Totuși
familia
mea mai
făcea încă un săpat numit îngroparea
porumbului,
deci se făcea
un mușuroi
în jurul rădăcini
porumbului.
Cu această ocazie se făcea rărirea
porumbului
se lăsa o distanță de minim
300 sau 400 de milimetri
între firele
de porumb.
Această operație
de îngropare
a porumbului
asigura sprijin
rădăcini
să nu se rupă
la vânturile puternice
ce vor veni
vara.
Astăzi la
Josani
nu se mai rărește
porumbul
și nici nu se mai îngroapă,
aceste operații agricole costă
multă muncă.
După aceia porumbul creștea foarte viguros.
Iar toamna îl recoltam
și-l aducem acasă,
după tăierea tuleilor(coceni
de porumb), începea operația
de arat pentru grâu.
La culesul porumbului
eram numai
trei,
tata,
mama
și Eu.
Ca să meargă repede
noi numai rupeam știuleți
de pe cocean,
îi aducem acasă
și îi depozitam
în șură.
Țin bine minte
o zi de cules,
eram la școală în Căbești,
am venit acasă
și găsesc pe masă
un bilet
în care mama
mă anunța
să nu mai mănânc
acasă.
Să merg
în Iazăr
că acolo sunt
ei la
cules și să mănânc
acolo.
Așa am
procedat,
până în Iazăr
sunt 1,5
kilometri, am mâncat
și am început
și Eu
să rup
știuleți
de pe cocean.
Eu cu mama înaintam
mai greu,
iar tata
era mult înainte.
El rupea
mai repede
și nu
făcea
o grămadă
organizată,
Eu și cu mama
îi strângeam
la grămadă.
După ce era adus acasă
în șură,
seara începeam
să îl desfăceam.
În jurul orei 20
și 30 de minute
Eu ațipeam
și cu greu
mai puteam lucra
și mergeam la culcare.
La desfăcat(desfăcut)
ne mai ajuta și finul Mitra
Rarului, Ana
Ursuli(Ursulea
era nașul nostru de botez), a Cucului mai venea, mătușa Evuța
mai venea la ajutor, iar când era multă lume, venea și
cumătra Floarea
Rarului
să mai spunem
ce s-a întâmplat
în sat.
La examene
yoghine
din satul Josani
Eu v-am spus că i-am zis profesoarei Belodan
că nu mai i-au cărți
de la bibliotecă,
că am de lucru cu desfăca-tul
porumbului.
După ce era
desfăcat
porumbul
era dus în pod
sau în coșară
să se usuce.
Iar iarna
Eu sau tata
îl sfărâmam,
Eu
cu o sfărâmătoarea
puțin mecanizată,
iar el cu
sfărâmătoarea
de mână.
În acest fel
aveam
porumb
pentru găini,
porci,
vaci
și boi.
Duceam și la moară
să facem făină(făină
de mălai) pentru a adăuga(la
opărit
se zice la noi) în curcubetele
fierte,
pentru mâncare
la porci.
Sau la vaci
și boi
ca abrac(mâncare
îmbunătățită).
Pe timpuri era mult
porumb
și se făcea țuică
din el.
Bunicu avea
un cazan de țuică
din porumb în Piclău. |
||||
Cunoștințele
agricole. Aceste cunoștințe agricole
le însușeam din cartea de Cunoștințe
agricole. Am făcut trei ani acest obiect
de studiu, la carea am avut în clasa a-V- nota 6,33
iar în clasa a-VII-a și a-VII-a, notele opt și
nouă. Nota era compusă din două, partea
teoretică și lucrarea practică. Tot
la examene
yoghine din satul Josani,
Eu v-am spus că
am mers
iarna
pe malul râului
Roșia,
după nuiele
de răchită
să fac coș
pentru lucrarea practică
la cunoștințele
agricole. |
||||
|
Lămurire
disputei
dintre Religia
Creștină
și Yoga
Noastră
cu privire
la ființa Supremă.
Cuvinte
Sanscrite.
Cuvinte
sanscrite folosite
Chakră=
centru de forță în învelișul de
pranayama
Prana=
energia vitală din om, care coordonează
și efectuează toate procesele
fiziologice.
Mantre=incantații
divine sau scrieri divine, care
pentru a avea efect, trebuie primite de la Guru
sau trebuie să fie deschisă chakra Anahat.
Brahman,=
avem două aspecte ale sale, și este ființa
supremă din cele patru Vede. Brahman,
ființa supremă are
două aspecte: 1. Shaguna
Brahman,
care este Conștiința Supremă,
Absolutul,
Ultima Realitate;
2. Niriguna Brahman,
ce-l care este dincolo
de atribute,
deci este dincolo de mentalul uman,
nu apare religii.
Gună=calitate
umană, care se manifestă la nivelul celor trei chakre
inferioare.
Sha= cu, deci Shaguna Brahman este Brahman cu cele trei gune.
Niri= fără, deci este Niriguna Brahman este Brahman fără gune.
|
||||
La
noi în Yoga Noastră,
ființa
supremă este Tati
Shiva. Tati Shiva = Cel
care este dincolo de mentalul uman
și este format numai din „CHIT.”
Aspectul personal, deci este Tati Shiva cu atribute
și este creația care o vedem(aspectul grosier) și care nu o
vedem(aspectul subtil) Totuși Eu în Yoga Noastră
spun despre Tati Shiva că se află sub forma
a două aspecte, amândouă fiind formate
numai din „CHIT.” Deci Tati Shiva este
totdeauna dincolo de creația
Sa. Tati Shiva emană acestă creație
sub forma a trei mari programe: A). Marea
Zeiță Kundalini; B. Pranava
OM și C. Energia Prana Shakti. În
acest caz Tati Shiva are două aspecte : a).
Aspectul static și b). Aspectul dinamic.
Marea Zeiță Kundalini (Iehova
la evrei) este aspectul dinamic al lui Tati
Shiva, deci creatorul fizic al acestui
Univers și mai clar cum spunem Natura
acestui Univers.
|
||||
Deci
Tati Shiva se aseamănă cu Dumnezeul din
religii, dar nu este Dumnezeu din
religii, este ceva mult mai superior. Ca să
înțelegem și mai bine de ce nu este
Dumnezeu din religii? În
religia Creștină după Dumnezeu
urmează Hristos și Duhul Sfânt,
etc. Această organizare este tipică religiei Creștine
și nu este valabilă în Yoga Noastră. Deci în
Yoga Noastră,
după Tati Shiva
urmează
în ordinea Puterilor
Divine: Mare
Zeiță Kundalini(la
evrei Iehova), Marii Zeii,
Zeii Medii,
Zeii, Inferiori,
Semizeii, etc.
Între Religia
Creștină și Yoga
Noastră sunt nivele
de conștiință diferite,
ca câinele față de om.
În Religia Creștină Zeii
nu valorează nimic
șunt aruncați la gunoi de evrei.
În Yoga Noastră Hristos
nu are nici o valoare
nu avem ce face cu El
nu cunoaște Yoga,
nu cunoaște funcționarea corpului subtil,
nu cunoaște Zeii,
etc.
|
||||
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu