Vasile Ivașca. Gune-le și importanța lor practică. Tratarea celor trei gune și aducerea lor la un nivel superior de funcționare. Prima lecție.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Vishnu.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Zeii Medii.
Am
trecut într-o nouă
lecție
și voi continua prezentarea
celor patru Vede.
Cele
trei Gune: Sattva,
Raja și
Tamas;
Prezentare,
funcționare,
tratamente
din experiența
mea proprie.
În
această lecție
va trebui
să ne lămurim
pentru totdeauna
și în
detaliu
ce sunt
de fapt gune-le,
modul
lor de manifestare
și tratare.
Fără o tratare
a gune-lorși
aducerea
lor la un nivel
de funcționare superiornu
putem realiza
în bune condiții Yama
și Nyama.
6.
Gune-le.Voi
vorbi despre gune,
dar voi relata
din experiența meaproprie
și ce am
zis Eu până acum
în lecțiile trecute.
Despre
gune
am mai vorbit
în mod mai detaliat
și în alte lecții.
Așa că în această
lecție
voi face o recapitulare
și o reactualizare
a cea ce am spus în aceste
lecții.
Și
mai
mult tratamente
care Eu
le-am aplicatîn
mod
practic.
Se
știe că Natura
este formată
din trei
mari Gune
(calități), sattva,
rajas
și tamas.
1.
Sattva
guna
este acea calitate aducătoare
de lumină,
limpezire,
facilitare,
inteligență,bunătate
și fericire.
Această gună
va domina Principul
Intelectului (budhi
și mahat) și este dominantă
în alcătuirea
lumi paradisurilor.2.
Rajas
guna
este acea calitate care
definește
mișcare
și forțele
din mișcare.
Este guna aducătoare de bunuri
materiale
cu multe
bucurii,
dar și cu multesuferințe.
Este de fapt lumea
reală
pe careo
trăim.
Bagavan
Brahma
este conducătorul
și coordonatorul
acestei gune,
iar sediul gunei
Rajaseste
înMuladhara
chakra.
Care are elementul
subtil este
pământul,
bija mantra
LAM,
iar
organul de cunoaștere
este nasul,
prin care se execută
simțul mirosului.
3.
Tamas
guna
este acea calitatecare
definește
inerția,
ignoranța,
confuzia,
depresiunepsihică,
bolile
mentale,
minciuna
și ipocrizia,
tot ce e mai murdar
în această
lume,
etc. Bagavan
Rudra
este conducătorul
și coordonatorul
acestei gune,
iar sediul gunei
tamas
este în Manipurachakra.
Care are elementul
subtileste
focul,
bija mantraRAM,
iar
organele de cunoaștere
sunt ochii,
prin care se execută simțul
vederii.
a).
Guna sattva.
Aceste forțe
de cunoaștere
își au conducerea
și analiza
în chakre.Să
ne lămurim mai mult cu „Învelișului
mental ”
numit MANOMAYAKosha.
Acest înveliș are cinci
organe
de cunoaștere(JNANAINDRYAS)
la
care se adaugă și simțul Interncare
în mod normal sunt numite organe
de simț.
Acestea
sunt: 1.) nasul,
prin
care se exercităsimțul
mirosului;2).limba,
prin
care se exercită
simțulgustului;
3).ochii,
prin
care se exercităsimțul
vederi;4).urechile,
prin
care se exercită
simțul
auzului;5).pielea,
prin
care se exercită
simțultactil.6.
Simțul
intern(Manas).
Acest
Kosha(înveliș)
este efectul luiSattva
Guna,
care
predomină în el. Acest înveliș după cum vedeți este dotat cu
„Puterea
Cunoașteri (Jnana
Shakti)”care
este inerentă
acestui înveliș.
La
nivelul
acestui înveliș,
observăm
dacă avem
sau nuavem
PRANA,
în învelișul
de
Pranayama.
Astfel o scădere
a pranei
duce la diminuarea
celor 5 simțuri
și apariția
bolilor,
la apariția
unor calitățiTAMASICE.
În cadrul „Învelișului
Mental ”
se observă că mintea
poate fi amestecată
cu calități TAMASICE,
RAJASICE
ȘI SATTVICE.
Calități
tamasice.
1. Dorințiexagerate
precum, bani
mulți,
femei
multe,
faimămare,
dorința
de a umbla exagerat
după bunuri
materiale,
etc. 2. Atașamentul
față de lumea
materială
și valorile
sale.
3. Mai
sunt și altele ca furia,
invidia,
mânia,
ambiție prostească,
etc. Calități
rajasice
și sattvice,muncaexagerată
ca să susținem
pe cineva
din această muncă,
dorința
de a face
numai bine
etc. Trebuie să fim bine
înțeleși
că și
karma bună
trebuie eliminată
din canalul
Sushumna nadi împreună cukarma
rea.
Deci
binele
și răul
nu vă mai folosește
la nimic.
6.
Simțul
intern(Manas).Să
spun ceva despre cel de al șasele
simț
numit „Simțul
intern”
(manas). Ce
spun Vedele,
Ce
spun Upanishadele?
În
literaturavedică
și post-vedică,
manas
este conceput
ca o funcție psihică
nediferențiată
în care sunt cuprinse
următoarele: cunoașterea,
dorința,
voința,
hotărârea,
bucuria
și frica.
Vechile Upanishade
îl asimilau
cu suflu
central localizat în inimă.
Plecând de la metafora vedică
a piticului
de mărimea
degetului mare,
ascuns
în inimă.
Această localizare
subliniază
aspectul său afectiv
care îl diferențiază
de funcții-ele
pur intelective,
cum ar fi jnana,
buddhi,
citta,
prajana.
În acest fel se permite termenului
Manas
să fie redat
uneori
prin echivalentul „inimă,”
în sens
larg,
opus
„minții.”
Toate școlile
filozofice
îi consideră în rândul
simțurilor,
conferindu-i însă
calitatea
de Simț
intern,
organ
de legătură
între simțurile
periferice
și organul
cunoașterii
care este Intelectul.
Se consideră că el percepe
date furnizate de simțuri,
tot așa precum acestea
percep datele lumii obiective.
Lecția
viitoare
o să vă lămuresc
felul cum Eu
îl percepeam pe Manas.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva, Bagavan Vishnu, Marele Zeu Ganesha. Marile Zeițe Mahalakshmi și Sarasvati.
Marea Zeiță Maha Maya reprezentare Indiană.
Cele
11 sufluri vitale.
Așa
cum am subliniat
în toate lecțiile
despre învelișul de Pranayama, am spus că Pranaeste energia
indispensabilă
vieți, unde
nu există
Prana nu există viață.
Deci vă rog efectuați Pranayama
să aveți viață
în corpul
dumneavoastră.
Vă rog să citiți
și studiați
lecția despre cele 11sufluri
vitale(Pranas).
Să știți
locul unde
acționează,
să știți cum
acționează
și să știți
ce funcție
face în corp. Totuși
în tabelul următor
voi face omică
descrierea
celor 11(10+1)sufluri
vitale.
Curgerea
suflurilor vitale prin traseele energetice. Avem 5
sufluri vitale principale și 5 sufluri vitale
secundare. Și totușiEuam mai pornit unsuflu vital
pe Kandarpa.
Avem
5 sufluri vitale principale care sunt: 1. Prana(suflu
expirator), 2. Apana(suflu
inspirator), 3. Vyana(suflu
răspândit), 4.
Samana(suflu adunat), 5. Udana(suflu
urcător). Avem 5 sufluri vitale secundare care sunt: 6.
Naga(șarpele),
7.Kurma(broasca),
8. Krkara(potârnichea
de munte), 9. Devadatta(dăruitor
de Zeii), 10. Dhananjaya(focul).
11. Kandarpa
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Bhadrasana.
Mare Zeu Vasile, Vasile execută Sanmukhi mudra.
Guna
Rajas și Guna Tamas.
b).Guna
Rajas
este generatoarea celor cinci
forțe de acțiune(Karmenndrya)
localizate în organele
respective,
mâini,
picioare,
organe
de fonație,
excreție
și organe
sexuale.
Specific
acestei gune este mișcarea și sediul ei de manifestare estecel
de aldoilea
înveliș
vitalnumitPRANAMAYA
KOSHA.
Este
compus din cele11
energii vitale(sufluri
vitale),
care au
fost enumerate
mai
înainte.La
aceste
sufluri vitale se mai
adaugăcele
5 organe de acțiuneKARMAINDRYAS,care
sunt;
organele de evacuare
sau excreție,care
este anusul
;
organele de reproducere,care
este sexul
;
organele de locomoție,
picioarele,
mâinile,
gurași
corzile
vocale.
Specific
acestui
înveliș
este mișcarea,
acțiunea,
iar Guna
dominantă
este RAJA
GUNA,
care este și cauza
sa.Puterea
acțiuni(KRIYA SHAKTI) este inerentă
acestui înveliș.
Dacă
dumneavoastră nu practicați Pranayama
veți avea deficiență în
acțiune acestor organe.
Guna
Tamasse va manifesta în cele cinci Tanmatra,
elementelesubtile și elementele sensibile.
Din calitățile Tamas
a celor 5 elementesubtile
(Bhutas) se formează corpul fizic
grosier.
Tati
Shiva
care emană
și coordonează
această gunăTamas
la nivelul lui Manipura
chakra
se numește Bagavan
Rudra(Tati
Rudra). C. Elementele subtile(Tanmatra)
sunt: 16. Culoarea(Rupa). 17.
Sunetul(Sabda). 18. Mirosul(Gandha).
19. Savoarea(Rasa). 20. Tactul
(Sparsa). Elementele sensibile(Bhuta). 21.
Focul(Tejas). 22. Spațiul eteric
(Akasha). 23. Pământul(Prithivi). 24.
Apa(Ap). 25. Vântul(Yayu).
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva.
Mare Zeu Vasile, Vasile execută Pranayama alternativă cu o retenție de 40 de secunde.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Bhadrasana.
Mare Zeu Vasile, Vasile executând Pranayama alternativă.
Tratamentele
celor trei gune și aducerea lor la nivelul „Superior”
de funcționare.
a).
Guna sattva.Bagavan
Vishnu
este conducătorul
și coordonatorul
acestei gune,
iar sediul gunei Sattva
este în Svadhisthana
chakra.
Care are elementul subtil
apă,
bija mantra
VAM,
iar
organul de cunoaștere
este limba,
prin care se execută
simțul gustului.
După
cum vedeți Bagavan
Vishnueste
coordonatorul acestei gune,
iar sediul
gunei
e în Svadhisthana
chakra,
are
bija
mantra
VAM,
iar
limbaorganul
cu care se execută
simțul
gustului.La
prima
vedere
s-ar părea că am
spus totul
despre această
gună Sattva.
Așa să fie
oare?
Nu?
Pentru
a
fi un corpluminat
și cu o cunoaștere
superioară,
Sattva
guna trebuie
să strălucească
în dumneavoastră,
să fie dominantă.
Așa
cum am afirmat la medicina
Ayurveda,
Bagavan
Vishnu
este conducătorul
și coordonatorulprincipiului
kapha
dosha.
Această dosha
își are sediul
în zona
pieptului,
Anahat
chakra,
zona fizică
sunt plămâni
și inima.
În acest caz Bagavan
Vishnuarată
celorlați
Mari Zei
că este șeful
aceste Sattva
guna.
În acest caz Domnia
Sa
are trei
blocaje principale
cu generează
o serie
de boli ființelor
care nu respectă
Sattva guna.
Aceste blocaje sunt: Primul
blocaj
este blocare
lui Anahat
chakra.
În acest caz Bagavan
Vishnu aduce
apă
și pământ
în chakra
Anahat.
Deci ține
în apăplămâni
și inima,
așa cum se zice
coșul pieptuluie
plin
cu apă
sau grăsime.
Care
apă?
În primul rând
ca să avem
apă în plămâni(boli
sub diferite aspecte) Bagavan
Vishnuvă
face corpul
subtilplin
cu apă
și pământ
subtilă.
Da cum face
acest lucru Bagavan
Vishnu?
Bine
dumneavoastră
nu respectați
Dharma Divină
(legile
morale)
și încălcațicomplet
principiile
de funcționare
ale lui Sattva
guna.Al
doilea
blocajeste
blocare
funcționări întregului corp,
în
acest caz corpul
dumneavoastră
e plin
de de
apă
și grăsimi,
atât
fizic
cât și subtil.
Lipsește
elementul
foc
și Ojas
Shaktidin
corpul
dumneavoastră
sau există într-o cantitate
foarte mică.Al
treilea
blocajeste
blocarefuncționări
lui Lalana
chakra.
Toate aceste trei
blocaje
vor genera
mii
și zeci
de mii de boli
în dumneavoastră.
Deci totdeauna
boala
o veți
tratala
medicul
de familie
sau specialistul
în boala
respectivă.
Eu în YogaNoastră
mă ocup
numai
cu eliminarecronicități
bolilor
la yoghini.
Tratamentul
lui Svadhisthana
chakra . Să spunem că dumneavoastră
sunteți un yoghin care respectați Yama
și Nyama. Vom face următoarele tratamente:
1. Vom începe prin efectuare unor asaneușoare ca posturii: Jumate
lotus, Sukhasana, Bhadrasana,
Simhasana, Vajrasana, etc. 2. După
aceia vom căuta să facem o centură de pânză
peste Svadhisthana chakra să avem totdeauna
căldură pe acestă chakră, ea fiind
rece. 3. Vom unge chakra cu alifii
cu care se face masaj sau unt sub centură.
4. Vom introduce foc cu cărămida caldă
atât în lungul coloanei vertebrale cât și
perpendicular pe coloană. 5. Vom practica Pranayama
cu o retenție de minim 20 de secunde și vom
menține în Svadhisthana, Prana minim 20 de
secunde. 6. Vom eliminabolile
și negativități-le din zonele reflexe
ale chakrei.
Ce
sunt zonele reflexeale
chakre-lor?În
zilele noastre auzim
tot mai mult de o nouă Terapie
numită Reflexologia.
Reflexologia
este una dintre cele mai întâlnite
terapii complementaredisponibile
astăzi.
Este simplă,
sigurășifoarte
eficientă:
pacientul nu trebuie
să
se dezbrace,
iar terapeutulîșifolosește
numai mâinile
in administrareatratamentului.
Un alt avantaj
consta
in faptul ca reflexologia
poate fi aplicata
in acelașitimp
cu medicina convențională.
Este un tratament subtil,
care interacționează
cu procesele
de vindecare
ale organismului
pentru a induce
echilibruși
o stare
de bine.
Ajuta corpul săcontracareze
efectele secundare
ale medicamentelor
sau ale altor tratamente,
ajutând
la recuperarea
după
boli,
operații
sau fracturi. Definiția
reflexologiei.
Reflexologia
se bazează
pe conceptul
conform
caruia toate
parțile
corpului
sunt conectate
prin traiectorii
energetice,
ce se termină
in picioare,
mâinișicap.
„Reflex”
in contextul „reflexologiei”
reprezintăreflexele
tuturor organelor,
sistemelorșistructurilor
corpului
in picioareșimâini.Reflexologia
fiind lucrul
cu aceste reflexeîntr-unmod
precisșisistematic.
Specialistul,
prin aplicarea
controlată
a presiunii
cu degetele
asupra zonelor
de reflexe,
stimulează
organismul
sădobândească
echilibrușisănătate.
Presiunea asupra
reflexelor afectează
un organ
sau
o anumita regiune
a organismuluișiinfluențeazătotodatărelația
dintre diferitefuncțiișiprocese.Exista
câtevateorii
legate
de funcționareareflexologiei.
Părerea
cel mai des
întâlnita
este aceea ca energia
sau „forțavieții”
circulă
prin organism
pe traiectul
unor canale.
Cand aceste canale
se blochează
sau când
energia circula fărăforța,
anumite părți
ale corpului
suferă
din aceastăcauzași
se îmbolnăvesc.Reflexologiacurăță
canalele,
permițândcirculația
libera
a energiei
vitale.
O teoriemoderna
spune
căreflexologia
lucrează
prin intermediul
sistemuluinervos.
Exista peste 70.000
de terminații
nervoase
in talpa
piciorului,
care
se conectează
prin coloana
vertebrala
la toate parțile
corpului.
Acționândasupra
terminațiilor
nervoase,
reflexologia
poate stimulasistemul
nervossăfuncționeze
normalșisănătos.
Alte teorii
vorbesc despre interacțiunea
cu toate câmpurile
electromagnetice
ale corpului;
despre acțiunea
asupra vibrațiilor
naturale
ale organismului,
potențialului
de vindecareșidistrugerea
depozitelor
de materie
inutilecolectate
in talpa
piciorului.
Dacă
dumneavoastră
vă veți trata
cu ajutorului unui terapeut
specialist în reflexologie
o puteți
face.
Vreau
să vă
amintesc că Eu am practicat
„Medicina
TradiționalăChineză”
încă din anul
1983.
Am practicat Presopunctura
și o
voi practica toată
viața.
În acest sens
Eu am introdus
și un U.R.L-ul
cu
această medicină
chineză.
Vă
îndrum să studiați aceste lecții sunt cam obligatorii în Yoga
Noastră.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu