sâmbătă, 3 decembrie 2016

Vasile Ivașca. Niriguna Brahman ființa impersonală care emană acest univers. Brahman ființa Supremă din Cele Patru Vede. Esența celor patru Vede. A cincea lecție.

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus.

Așa este reprezentată Maya în India. Aici este vorba de Mahakali care stăpânește această creație. Jos Tati Shiva sub forma unui cadavru. În Yoga Noastră atât Tati Shiva cât și Maya au aceiași esență CHIT.

Continuăm cu Brahman și Atman. După cum vedeți am schimbat titlul U.R.L.-ului și de acum se va chema Brahman, Paramatman, Bagavan și Atman. Viața yoghinului în satul Josani. Acest lucru l-am făcut datorită faptului ca am mai descris viața mea într-un alt U.R.L.-eu și ar fi puține lecții. De aceia am introdus Brahman, Paramatman, Bagavan și Atman și am mai introdus o esență condensată despre cele Patru Vede Maya, Karma, etc.
1. Brahman ființa supremă în cele 4 Vede. Pentru a ne-lămuri și a înțelege cine este Brahman din cele patru Vede vă voi arăta termeni cu care operează și înțelesul lor real în cele patru Vede. Mai în toate cărțile de yoga și în religii, despre Brahman(Dumnezeu sau Allah) se spune că este, Spirit Suprem, Infinit, Etern, Neschimbător, Nemișcat, Nenăscut, Fără Sex, Fără Formă, Mereu Liber, El este Unul fără Secund, lipsit de calități(Niriguna Brahman), El se află dincolo de timp, spațiu și cauzalitate și alte calități. Jiva datorită iluziei și a folosiri greșite a liberului său arbitru, cade sub controlul energiei materiale(Maya) și uită că El este o parte a lui Brahman. În acest caz Jiva uită cin e El. Jiva se bucură, e fericit, e trist, e bogat, e sărac, e fără mâni și picioare și în final moare. El își pierde corpul fizic, cu care El s-a identificat până atunci. În acest caz Jiva identificându-se cu corpul fizic sau cu sufletul El caută să se elibereze din păcatul lui Adam. Preoți care practică cele patru Vede se numesc Brahmani. În acest caz Brahman se află în două posturi: 1. Niriguna Brahman este Brahman fără calități, fără gune. Este aspectul impersonal a lui Brahman, atotpătrunzător, atotcunoscător, etc. Este cauza primordială a lumi materiale, a multiplelor forme de manifestare cosmică. Este energia care pune în mișcare sau nemișcare atomi, galaxii, planete, etc. 2. Saguna Brahman. Este Brahman cu calități adică cu cele trei gune. Acest Brahman corespunde oamenilor, animalelor, plantelor, materiei, Semizeilor și Zeilor, etc.
2. Jiva suferă în multiple feluri și moduri în în lumea materială. Cu toate acestă suferință El rămâne prins de vraja naturi materiale(de Maya). În realitate, sufletul Jiva nu are nimic de a face cu lumea materială, dar Maya(iluzia) îl faceacționeze în așa fel ca să obțină satisfacții prin cele cinci simțuri materiale. Jiva acționează sub influența Mayei și nu se poate debarasa de Ea, în acest caz Jiva este supus legii karmei (cauză efect). În acest caz Maya îl legă de Ea pe Jivatman și îl târăște după Ea în manifestare, dar Ea este Chit și Jiva este muritorul. Adică Jiva pâlpâie în jurul Ei ca și prompterul în calculator. Aceste pâlpâiri sunt ca variațiile prompterului, o dată se vede o dată dispare. Corespunde cu corpul uman o dată e viu o dată e mort. Toate aceste variații viu sau mort se fac în jurul lui Maya. La eliberare Jiva se află în mai multe posturi, dar două sunt principale. 1. Jiva nu a îndeplinit criteriile de Eliberare, iar când universul material e distrus, El se va întoarce în Brahman sub formă cauzală. Dar o dată cu pornirea noi creații Jiva se va întrupa de la karma avută la moartea sa. 2. Jiva atinge nivelul de eliberare, în acest caz El va merge în multeParadisuri.” Printre care voi aminti brahmajyoti sau în Vaikuntha a lui Bagavan Vishnu. Sau diferite alte paradisuri unde Brahman ia o formă personalizată. Aici amintim: 1. Paradisul lui Hristos unde Brahman ia forma personalizată de Hristos; 2. Paradisul Zeului Krshna unde Brahman ia forma Zeului Krshna; 3. Paradisul lui Buddha unde Brahman ia forma marelui yoghin și iluminat Buddha; 4. Paradisul Marelui Zeu Vasile, Vasile unde Tati Shiva ia forma personalizată a Marelui Zeu Vasile, Vasile. 5. Paradisul Brahmanilor. Unde Isus a fost eliberat ca Mare Brahman și de unde a fost trimisrăspândească religia creștină. Dacă facem o analogie între Jivatman și Paramatman vom vedea în aceste patru ParadisuriJivatman sunt credincioși care practică aceste religii sau yoghini, iar Hristos, Zeului Krshna, Buddha, Marelui Zeu Vasile, Vasile este Paramatman din acele paradisuri, sub formă întrupată. Mai pe înțeles cum zice Zeului Krshna pe câmpul de luptă de la Kurukshetra devotu-lui său Arjuna „Eu sunt supra- sufletul.” Sau cum spune apostolul PavelHristos e vița, iar voi sunteți mlădița.” În acest caz relația dintre Hristos și creștinii lui sau dintre Zeului Krshna și devoți lui este de fapt relația practică dintre Jivatman și Paramatman. Cu acest nivel de eliberarea dumneavoastră nu îl veți putea vedea niciodată pe Brahman.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Marii Zei și Zeițe.

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Bhadrasana.

Eliberarea în cele patru Vede. Starea de Samadhi în Yoga Regală.
Cum se produce totuși eliberarea yoghinilor în acele timpuri? Când am descris „Yoga Regală” cu cele opt ramuri ale sale am arătat că practicând Dharana, Dhyana și Samadhi, yoghinul intră în starea(procesul) de Samadhi. Care înseamnă fuziunea între lucrurile contrari, care în final duce la unirea finală între Jivatman și Paramatman. Marele yoghin Patanjali este unul dintre promotori acestui tip de yoga. Astfel cele trei ramuri ale Yogi cu opt părți, Dharana, Dhyana și Samadhi, au fost înglobate într-un cuvânt numit Samyana. Practicând Samyana asupra diferitelor părți ale corpului subtil se obțin mult râvnitele puteri yoghine și în final se obține stare de kaivalia(eliberarea finală). În acest caz Jivatman este separat de lumea materială, Maya nu îl poate atinge. Despre Mine v-am spus că am practicat Yoga Regală pe Dealul cu Vii de la Josani de la 7ani la 14 ani. În acest caz punctele mele de meditații au fost Biserica din Josani, Măgura Sodolanilor, vârfurile Munților din jurul Stânei de Vale, vârful Biharia, etc. În acest caz Eu îmi concentram vederea și atenția asupra Măgurei Sodolanilor și după ce o priveam câteva minute închideam ochi și căutam s-o aduc în mentalmeditez pe ea. Dacă o pierdeam din mental deschideam ochi și începeam din nou procesul de concentrare. Tot acest proces al Yogi Regale l-am descris în viața mea yoghină în satul Josani și în lecțiile cu Marele Yoghin Indian Dattatreya. Vreau să mai adaug că în perioada de la 7 ani la 14 ani Eu nu am știut nimic de Yoga Regală sau de Patanjali, dar Eu am practicat perfect Yoga Regală.
Starea de Samadhi. Care se obține în cadrul Yogi Regale. Toate aceste stări de Samadhi sunt obținute numai de yoghini care practică perfect Yoga Regală. Vom alege o Zeitate spre adorare Ishta-Devata. Ca metode vom folosi: Likhita japa plus Manasika japa, cea mai bună metodă(formă) de ați exprima iubirea (bhakti) față de Zeitatea aleasă spre adorare. După cum am arătat toate aceste sisteme sau stări „Eliberări”, au diferite nume, care sunt: Samadhi, Moksha, Nirvana, Turya(starea a patra), eliberarea în Chidakasha(eliberarea în Eterul conștiinței), dar toate aceste stări diferă mult între ele în funcție de nivelul de eliberare. Astfel starea de Samadhi poate fi Samprajnata(cu formă) și Asamprajnata(fără formă). Samprajnata Samadhi are patru forme: 1 Savitarka Samadhi, este o formă de Samadhi la care se poate ajunge prin meditație continuă asupra unui obiect, ființe sau fenomen în mod repetat. În acest fel se poate medita asupra Zeități alese spre adorare(ISHTA-Devata) sau asupra diferitelor simboluri yoghine cum ar fi simbolurile Marilor Zeii. La acest nivel de purificare, mintea caută să se miște între trei lucruri și anume: cuvântul, cunoașterea și percepția simțurilor. În acest mod cunoașterea noastră despre obiectul asupra căruia medităm este realizată prin amestecarea acestora, prin conștientizarea alternativă a numelui, formei și înțelesul obiectului respectiv. 2. Nirvitarka Samadhi,
este o formă de Samadhi în care se ajunge prin faptul de a medita fără amestecarea celor trei aspecte ale unui obiect și anume: numele, forma și înțelesul. În acestă stare, memoria devine absolut liberă de asocieri și de variatele impresii mentale trecute. Numai cunoașterea pură a obiectului continuă să existe în minte. Acest nivel este superior primei forme de Samadhi. 3. Savichara Samadhi, este acel nivel al lui Samadhi în care procesul meditației are loc prin intermediul reflecției, nu există nici o formă prezentă. În acest nivel există timp, spațiu și ideea golită de limbaj. Conștiința plutește fără a avea drept bază limbajul. Această este o formă superioară lui Nirvitarka Samadhi.
4. Nirvichara Samadhi, este nivel de lui Samadhi, în care conștiința transcende timpul, spațiul ideea, dar dincolo de aceasta rămâne ceva, care este numit natura esențială a gândirii. Este un nivel mai înalt și mai subtil decât Savichara Samadhi. Aceste nivele de Samadhi, apar la yoghini care nu practică o puternică Pranayama(4 ore până la 5 ore pe zi), nu practică suficient hatha yoga, nu practică suficient Japa yoga și insuficient altele procedee yoghine. Acești yoghini nu sunt interesați să elimine toate obstrucțiile din cele 360000 de canale subtile(nadisuri). Asamprajnata Samadhi este cel mai înalt nivel de eliberare, se mai numește „Samadhi Nirvikalpa”, care este starea de supra-conștiință. În această stare nu mai există vikalpa(imaginație).

Mare Zeu Vasile, Vasile executând Sanmukhi Mudra.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Zeii Medii.


Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Vrkasana.

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus și Diamantului, alături de Bagavan Vishnu și Marea Zeiță Sarasvati. Asane și procedee de Pranayama.


Maya iluzia universală.
3. Maya. Iluzia materială în care a căzut Jivatman a fost denumită Maya. Maya înseamnăirealitate, decepție, uitare – cea ce nu este adevărat” e numai o iluzie efemeră, e numai o beție trecătoare, e numai o înșelătorie, e numai un drog puternic, e cel mai mârșav truc al vieți, este cel mai puternic lanț de legare a ființei umane de ieslea naturi, etc. Maya este energia înșelătoare a lui Brahman și se află sub directa conducere și îndrumare a Lui. Mai pe înțeles trebuieștim că datorită lui Maya, Jivatman este ținut captiv, dar trebuie să știm că Brahman este cel care construiește Maya. În acest fel Maya îl face pe omîndure toate mizeriile și suferințele vieți și să se considere fericit dacă trăiește. În acest fel „Cauza neputinței și suferinței omului” este Maya, care manevrează în așa fel pe ascuns încât omul își uită natura sa Divină. Dacă Jiva se identifică cu corpul fizic în el apar, deci în corpul său apar multiple dorinți materiale și spirituale. Toate aceste dorinții vor călăuzi omul spre împlinirea lor. Cu cât Jiva caută să acumuleze mai multe dorinți materiale, adică faimă și bani, El nu face altceva decât decadă și să coboare mai adânc în lumea materială. În acest caz Maya îl leagă și mai puternic de lumea materială, iar Prana va avea o viteză mică în corpul material sub 1 m/s. Totuși Vedele afirmă cu toate că Maya este înșelătoarea iluzie, falsă, temporară, Ea este totuși Magia lui Brahman. Concluzie. Da Maya este o iluzie, un truc, un miraj care amăgește omul, obligând omulcreadăfericirea și eternitatea sa se află în activitățile lumi materiale. Ori cât de savant sunteți Maya va reuși prin mijloacele sale să vă subjuge. În acest caz scopul celor patru Vede este de a dezlega ființele umane de cătușele Mayei. Exemplu: Dacă aveți 10000 de mii de lei Maya va căuta să spună că sunteți fericit numai cu o 100 de mii de lei. După ce aveți o 100 de mii de lei va zicefericirea dumneavoastră va fi numai cu un milion de lei. Deci în ființa umană Maya va aprinde dorința înavuțiri fără măsură. Ființa nu se mai poate controla și Maya va face să piardă acești bani și ființa va căuta prin orice mijloace să se îmbogățească. Conform sloganuluiScopul scuză mijloacele.” În acest caz Maya leagă ființa respectivă cu „lanțul dorinței de înavuțire” cu orice preținclusiv crimă.” Ființa respectivă nu mai poate scăpa din această legătură și vine moartea, iar în noua întrupare ființa respectivă va fi un mușteriu al Mayei. În acest mod Maya domină lume prin înșelătoria Ei, iar scopul Brahmanilor și celor patru Vede este de a elibera ființele umane din din strânsorile Mayei sau cum spun creștinii din „Robia Păcatului Primordial.
4. Karma. Filozofii și oameni de știință apuseni au descoperit așa numita „lege a cauzalități.” La nivelul lumi materiale, această lege a cauzalități guvernează toate acțiunile și evenimentele din univers. Și mai spunenu pot exista acțiuni și evenimente în afara unor cauze care le corespund. În cadrul celor 4 Vede legea cauzelor și efectelor a primit numele de „Legea Karmei.” În acest caz Jivatman în manifestare este obligat de Maya să se supună legi Karmei. Această Lege a karmei este o lege universal valabilă oamenilor și animalelor. Ce spune această lege? 1. Dacă ai făcut acțiuni bune în următoare întrupare vei avea o întrupare bună. 2. Dacă la urmat pe Hristos, Buddha, Zeul Krshna s-ar putea ca Ei să intervină pentru tine și să mergi în Paradisul lor. 3. Dacă ai făcut acțiuni rele vei merge în Iad. Dacă ai fost fumător și ai muri de cancer la plămâni, la noua întrupare vei avea Anahat chakra slăbită, plămâni slabi și de mic vei avea boli pulmonare. Deci dumneata nu vei putea scăpa de bolile avute în trecut și care nu le-ai tratat corespunzător, le-ai neglijat, ai fost delăsător, iar aceste boli ale trecutului vor constitui amorse pentru bolile noi întrupări. În acest caz Jivatman transmigrează dintr-un corp în altul, în fiecare din aceste corpuri Jivatman se supune „negreșit legi karmei.” Karma bună și activitățile miloase și pioșenia legă totuși persoana respectivă de „Roata Transmigrații.” Omul trebuieelimine întreaga sa karmă bună sau rea. În acest caz indiferent ce face ființa umană, karma îl va urmări ca propria umbră și e imposibil de scăpat de karmă. Totuși eliminarea Ei se poate face prin cunoașterea. În acest caz că Jivatman are karmă nu este vinovat nici Brahman și nici Maya, singurul vinovat e ființa umană. Atât timp cât Jivatman are karmă el e obligatconsume acea karmă, bună sau rea, în acest caz Jivatman va primi un corp ca să-și consume karma.
Eliberarea din Marele lanț al Karmei. Această eliberare nu poate veni decât prin cunoaștere. În acest caz Jiva nu poate fi liber de karmă doar prin abținerea de la fapte. Jiva este descris de Vede ca etern și activ în viață, El fiind obligatsăvârșească fapte. Dar Vedele spun un alt lucru, dacă înfăptuim fapte, trebuie să renunțăm la fructele lor. Numai cel care renunță bogățiile și plăcerile acestei lumii devine cu adevărat un eliberat. În acest caz în Vede este trecută arta de a acționa fără a acumula karmă. Toate fructele karmei vor fi dăruite ca un sacrificiu la picioarele lui Brahman. În acest caz „Devotul” va vedea în fiecare ființă pe Atman și nu trupul ființei schimbătoare. Eternitate a lui Atman a fost subliniată și de Hristos prin cuvinteleEu sunt în Tată-l și Tată-l e în mine.” Hristos le-a mai spus creștinilor să-l vadă pe El în toate trupurile. Și în acest caz i-a obligat pe creștini să fie milostivi, darnici și iubitori de oameni ca și El. Prin aceste cuvinte Hristos se vedecunoștea la perfecție cele patru Vede, doar fuse Mare Brahman în întrupările anterioare. Ce a mai spus din cele patru vede Hristos creștinilor, „Vede și cunoașteAdevăru,” iar Acesta te va elibera din sclavia păcatului Primordial. Dar în devot trebuie amplificatfocul cunoașteri” la un nivel maxim cu putință. Acest foc al cunoașteri se aseamănă cu focul care arde un lemn până la cenușă. Și acum să dau și Eu o variantă de amplificarea focului cunoașteri. Cum se obține acest foc mistuitor al karmei prin cunoaștere? 1. Primul stadiu este stare de devot. 2. Al doilea stadiu este stare de Bhakti yoga practicată de devot asupra lui Brahman sau unui Mare Zeu sau Zeițe. 3. Al treilea stadiu ar fii concentrarea pe Brahman sau Zeitatea aleasă. 4. Al patrulea stadiu ar fi obținerea stări de bhakti cu Brahman sau Zeitatea aleasă. 5. Al cincilea stadiu ar fi primirea stări transcendentale de cunoaștere dincolo de cele patru Vede. Acestă cunoaștere transcendentală se caracterizează prin faptul că devotul știe ce e bine sau ce e rău, fără să mai studieze cele patru Vede. În acest caz devotul știeelimine karma bună și cea rea acumulată în timp sau întrupările anterioare.

Mare Zeu Vasile, Vasile în Postura Lotus.


Mare Zeu Vasile, Vasile în postura mai mult Lumânare, dar Eu am zis Viparita Karana Mudra.













Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus executând Pranayama alternativă, pe o nară și pe alta.



Mare Zeu Vasile, Vasile executând Bhadrasana și în tinerețe. Diferite legume și fructe ale principiului Yin și Yang.


Atman parte a doua.
5. Samsara. Samsara înseamnă repetarea nașterilor și a morți sau transmigrația lui Atman prin manifestare. În acest caz conform legi Karmei ființa va primi în noua întrupare, un corp nou în raport cu karma făptuită de el în întruparea anterioară. Da odată cu moartea ființei și după ce au trecut cele 42 de zile de la moarte, Jivatman este dus și coordonat numai de Steaua Albastră din Sahasrara. Steaua Albastră îl ține legat de Ea. În acest caz Steaua Albastră îl duce la toate instanțele de Judecată ale Zeii-lor. În final Jivatman apare în fața Zeilor karmei care îi hotărăsc soarta. După aceia Steaua Albastră îl duce la noua întrupare care poate fi: furnică, câine, porc, om bogat, om sărac, preot, etc. O dată cu noua întrupare se începe și noua karmă și Steaua Albastră iese din funcție până la moarte. În cadrul Yogi Noastre Steaua Albastră trebuie distrusă, arsăfiți liber de constrângerile lui Maya. Există o lămurire și mai clară în manifestare sunt peste 8 400 000 de specii de animale, iar Jivatman trebuieparcurgă toate aceste întrupări. În acest caz el este, căprioară și lup și toate aceste contrarii. Și în final prin multe evoluții el devine ființă umană.
Atman partea a doua. Fără să vă debarasa-ți de cuvintele creștine, gândirea creștină, Hristos, Suflet, etc, dumneavoastră veți fi numai un creștin care practică gimnastică perfectă(asane) și nu veți acumula nimic din Jnana Yoga. Mari Zei nu se vor apropia de voi, veți fi tratați în continuare ca și Creștini și nimic mai mult. Si acum ce spun cele patru Vede despre Atman? Da ce este Jivatman? Rădăcina lingvistică jiv înseamnă a trăi, a fi sau a rămâne în viață,” iar substantivul Jiva se referă la ființa vie individuală. În acest caz Vedele fac o analiză și separă pe Jiva de corpul material. Totuși în interiorul fiecărui corp material, atât la om, cât și la animale, păsări sau plante se află Jivatman. Omul are conștiință individuală numai prin prezența lui Atman în el. Conform concepției vedice, conștiința nu provine dintr-o combinație materială, ea este manifestarea lui Jivatman în interiorul corpului. Atunci când Jivatman părăsește corpul, conștiința îl părăsește, iar corpul fizic moare, pute și e ars. Adevărul etern din corpul dumneavoastră este Jivatman care în contact cu materia devine condiționat de aceasta. În acest caz Jivatman devine limitat și condiționat de corp și simțuri. La origine Jivatman este o parte spirituală din Brahman. Jivatman fiind atomul spiritual. Totuși poziția constituțională a lui Jivatman este de subordonare în fața lui Brahman. Totuși Brahman nu poate ajunge sub controlul energiei materiale. Datorită iluziei și folosiri greșite a liberului arbitru, Jivatman cade sub controlul energiei materiale și-și uită de relația sa cu Supremului Brahman.

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus executând Pranayana alternativă.


Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu