Vasile Ivașca. Niriguna Brahman ființa impersonală care emană acest univers. Brahman ființa Supremă din Cele Patru Vede. Esența celor patru Vede. A cincea lecție.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus.
Așa este reprezentată Maya în India. Aici este vorba de Mahakali care stăpânește această creație. Jos Tati Shiva sub forma unui cadavru. În Yoga Noastră atât Tati Shiva cât și Maya au aceiași esență CHIT.
Continuăm
cu Brahman
și Atman.
După
cum vedeți am schimbat
titlulU.R.L.-ului
și de acum se va chema
Brahman,
Paramatman,
Bagavan
și Atman.
Viața
yoghinului în satul Josani.
Acest lucru l-am făcut datorită
faptului ca am mai descris
viața mea
într-un alt
U.R.L.-eu
și
ar fi puținelecții.
De
aceia am introdus
Brahman,
Paramatman,
Bagavan
șiAtman
și am mai
introdus
o esență
condensată despre
cele Patru
Vede Maya,
Karma,
etc.
1.Brahman
ființa supremă în cele 4 Vede.
Pentru
a ne-lămuri
și a înțelege
cine
este Brahman
din cele patru
Vede
vă voi arăta termeni
cu care operează
și înțelesul
lor real
în cele patru
Vede.Mai
în toate cărțile
de yoga
și în religii,
despreBrahman(Dumnezeu
sau Allah)
se
spunecă
este,
Spirit
Suprem,
Infinit,
Etern,
Neschimbător,
Nemișcat,
Nenăscut,
Fără
Sex,
Fără
Formă,
Mereu
Liber,
El
este Unul
fără Secund,
lipsit
de calități(Niriguna
Brahman), El
se află dincolo
de timp,
spațiu
și cauzalitateși
alte calități.
Jiva
datorită iluziei
și a folosirigreșite
a liberului
său arbitru,
cade sub
controlul energieimateriale(Maya)
și uită
că El
este o parte
a lui Brahman.
În acest caz Jiva
uită cin e El.
Jiva
se bucură,
e
fericit,
e
trist,
e
bogat,
e
sărac,
efără
mâni
și picioare
și în final
moare.
El
își pierde corpul fizic,
cu careEl
s-a identificat
până atunci.
În acest caz Jiva
identificându-se
cu corpul
fizic
sau cu sufletulEl
caută
să se elibereze
din păcatul
luiAdam.
Preoți
care practică cele
patru Vede
se numesc Brahmani.
În
acest caz Brahman
se află în două
posturi:
1. Niriguna
Brahman
este Brahman
fără calități,
fără gune.
Este
aspectul
impersonal
a lui Brahman,
atotpătrunzător,
atotcunoscător,
etc. Este cauza
primordială
a lumi
materiale,
a multiplelor
forme de manifestare cosmică.
Este energia
care pune în mișcaresaunemișcare
atomi,
galaxii,
planete,
etc. 2. Saguna
Brahman.
Este Brahman
cu calități
adică cu cele
trei gune.
Acest Brahman
corespundeoamenilor,
animalelor,
plantelor,
materiei,
Semizeilor
și Zeilor,
etc.
2.
Jiva
suferă în multiple feluri
și moduri în în lumea materială.
Cu toate acestă suferință El rămâne prins de
vraja naturi materiale(de Maya). În
realitate, sufletul Jiva nu are nimic
de a face cu lumeamaterială, dar
Maya(iluzia) îl face să acționeze
în așa fel ca să obținăsatisfacții
prin cele cinci simțuri materiale. Jiva acționează
sub influențaMayei și nu se poate
debarasa de Ea, în acest caz Jiva
este supus legii karmei (cauză efect). În acest
caz Maya îl legă de Ea pe Jivatman
și îl târăște după Ea în
manifestare, dar Ea este Chit și
Jiva este muritorul. Adică Jiva
pâlpâie în jurul Ei ca și prompterul în
calculator. Aceste pâlpâiri sunt ca
variațiile prompterului, o dată se vede
o dată dispare. Corespunde cu corpul uman
o dată e viu o dată emort.
Toate aceste variații viu sau mort se fac în
jurul lui Maya. La eliberare Jiva
se află în mai multe posturi, dar două
sunt principale. 1. Jiva nu a îndeplinit
criteriile de Eliberare, iar când universul
material e distrus, El se va întoarce
în Brahman sub formă cauzală. Dar o dată
cu pornirea noi creații Jiva se va întrupa
de la karma avută la moartea sa. 2.
Jiva atinge nivelul de eliberare, în
acest caz El va merge în multe
„Paradisuri.” Printre care voi aminti
brahmajyoti sau în Vaikuntha a lui
BagavanVishnu. Sau diferite
alte paradisuri unde Brahmania
o formăpersonalizată. Aici amintim:
1. Paradisul lui Hristos unde Brahman
ia forma personalizată de Hristos; 2. Paradisul
Zeului Krshna unde Brahman ia forma Zeului
Krshna; 3. Paradisul lui Buddha unde
Brahman ia forma marelui yoghin și
iluminat Buddha; 4. Paradisul Marelui ZeuVasile, Vasile unde Tati Shiva
ia forma personalizată a Marelui ZeuVasile, Vasile. 5. Paradisul
Brahmanilor.Unde
Isus a fost eliberat ca Mare Brahman
și de unde a fost trimis să răspândească
religia creștină. Dacă facem o analogie
între Jivatman și Paramatman vom
vedea în aceste patru Paradisuri că
Jivatman sunt credincioși care
practică aceste religii sau yoghini,
iar Hristos, Zeului Krshna, Buddha,
Marelui Zeu Vasile, Vasile este
Paramatman din acele paradisuri,
sub formă întrupată. Mai pe înțeles
cum zice Zeului Krshna pe câmpul de
luptă de la Kurukshetra devotu-lui său Arjuna
„Eu sunt supra- sufletul.” Sau cum spune apostolul
Pavel „Hristos e vița, iar voi
sunteți mlădița.” În acest caz relația dintre
Hristos și creștinii lui sau dintre ZeuluiKrshnași
devoți
lui este de fapt relația practică
dintre Jivatman
și Paramatman.Cu acest nivel de eliberarea dumneavoastră
nu îl veți putea vedeaniciodată pe Brahman.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Marii Zei și Zeițe.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Bhadrasana.
Eliberarea
în cele patru Vede.
Starea de Samadhi în Yoga Regală.
Cum
se produce totuși eliberarea yoghinilor
în acele timpuri? Când am descris „Yoga
Regală” cu cele opt ramuri ale sale am
arătat că practicând Dharana, Dhyana
și Samadhi, yoghinul intră în
starea(procesul) de Samadhi. Care înseamnă
fuziunea între lucrurilecontrari,
care în final duce la unirea finală
între Jivatman și Paramatman.
Marele yoghin Patanjali este unul
dintre promotori acestui tip de yoga.
Astfel cele trei ramuri ale Yogicu opt părți, Dharana,
Dhyana și Samadhi, au fost înglobate
într-un cuvânt numit Samyana.
Practicând Samyana asupra diferitelor
părți ale corpului subtil se obțin mult râvnitele
puteri yoghine și în final se obține
stare de kaivalia(eliberarea finală).
În acest caz Jivatman este separat de lumeamaterială, Maya nu îl poate
atinge. Despre Mine v-am spus că am
practicat Yoga Regală pe Dealul cu Vii
de la Josani de la 7ani la 14 ani. În
acest caz punctele mele de meditații au fost
Biserica din Josani, Măgura Sodolanilor,
vârfurile Munților din jurul Stânei de
Vale, vârful Biharia, etc. În acest caz
Eu îmi concentram vederea și atenția
asupra Măgurei Sodolanilor și după ce o priveam
câteva minute închideam ochi și căutam
s-o aduc în mental să meditez pe ea.
Dacă o pierdeam din mental deschideam ochi
și începeam din nou procesul de concentrare.
Tot acest proces al Yogi Regale l-am descris
în viața mea yoghină în satul Josani și
în lecțiile cu Marele Yoghin Indian Dattatreya.
Vreau să mai adaug că în perioada de la 7 ani la 14 ani
Eu nu am știut nimic de Yoga Regală
sau de Patanjali, dar Eu am practicat perfect
Yoga Regală.
Starea
deSamadhi.Care
se obține în cadrul Yogi
Regale.
Toate
aceste stări de
Samadhi
sunt obținute numai de yoghini
care practică perfectYoga
Regală.
Vom
alege oZeitate
spre adorare Ishta-Devata.Ca
metode vom folosi: Likhita
japa
plus Manasikajapa,
cea mai bună metodă(formă)
de ați
exprima iubirea (bhakti)
fațăde
Zeitatea aleasăspre
adorare.
După
cum am arătat
toate aceste
sisteme sau stări „Eliberări”,
au
diferite nume, care
sunt: Samadhi,
Moksha,
Nirvana,
Turya(starea
a patra), eliberarea în Chidakasha(eliberarea
în Eterul conștiinței), dar
toate aceste stări diferă mult între ele în funcție de
nivelul de eliberare.Astfel
starea de Samadhi
poate fi Samprajnata(cu
formă) și Asamprajnata(fără
formă). SamprajnataSamadhi
are patru forme: 1Savitarka
Samadhi,
este o formă de Samadhi
la care se poate ajunge prin meditație
continuă asupra unuiobiect,
ființe
sau fenomen
în modrepetat.
În acest fel se poate medita asupra Zeități
alese spre adorare(ISHTA-Devata)
sau asupra diferitelor simboluri
yoghine
cum ar fi simbolurile
Marilor Zeii.La
acest nivel de purificare, mintea
caută săse
miște între trei lucruri și anume:
cuvântul,cunoașterea
și percepția simțurilor.
În acest
mod
cunoașterea
noastră despreobiectul
asupra căruia medităm este
realizată prin
amestecareaacestora,
prin conștientizarea
alternativă
a numelui,
formei
și înțelesulobiectului
respectiv.2.NirvitarkaSamadhi,
este
o formă de Samadhi
în
care se ajunge prin faptul de a medita
fără
amestecarea celor trei aspecte
ale unui obiect
și
anume: numele,
forma
și înțelesul.
În acestă stare, memoria
devine absolut liberă
de asocieri
și de variatele
impresii mentale trecute.
Numai cunoaștereapură
a obiectului continuă
să existe în minte.
Acest nivel este superiorprimei
forme de Samadhi.3.
Savichara
Samadhi,este
acel
nivel
al lui Samadhi
în care procesul
meditației are loc prin intermediul reflecției,
nu există
nici
o formă
prezentă.
În acest
nivel există timp, spațiu
și ideea
golită de limbaj.
Conștiința plutește
fără
a avea drept
bază
limbajul. Această este o formă superioară lui Nirvitarka
Samadhi.
4.
Nirvichara
Samadhi,
este
nivel delui
Samadhi,în
care
conștiințatranscende
timpul,
spațiul
ideea,
dar dincolo de aceasta rămâne ceva, care este numit natura
esențială
a gândirii.
Este un nivel mai
înalt și mai subtil decât Savichara
Samadhi.
Aceste nivele
de Samadhi,
apar la yoghini
care
nu practică o puternică
Pranayama(4
ore până la 5 ore pe zi), nu
practică suficient
hatha
yoga,
nu practică suficient
Japa yoga
și insuficient
altele
procedee
yoghine.
Acești
yoghini nu
sunt interesați să
elimine toate obstrucțiile din cele 360000 de canale
subtile(nadisuri).
Asamprajnata
Samadhieste
cel
mai înalt
nivel de eliberare,
se
mai numește „Samadhi
Nirvikalpa”,
care este starea
de supra-conștiință.
În această stare
nu mai există vikalpa(imaginație).
Mare Zeu Vasile, Vasile executând Sanmukhi Mudra.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Zeii Medii.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Vrkasana.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus și Diamantului, alături de Bagavan Vishnu și Marea Zeiță Sarasvati. Asane și procedee de Pranayama.
Maya
iluzia universală.
3.
Maya. Iluzia materială în care a
căzut Jivatman a fost denumită Maya.
Maya înseamnă „irealitate,
decepție, uitare – cea ce nu este
adevărat” e numai o iluzie efemeră,
e numai o beție trecătoare, e numai o
înșelătorie, e numai un drog puternic, e
cel mai mârșav truc al vieți, este cel mai
puternic lanț de legare a ființei umane de
ieslea naturi, etc. Maya este energia
înșelătoare a lui Brahman și se află
sub directaconducere și îndrumare
a Lui. Mai pe înțeles trebuie să știm
că datorită lui Maya, Jivatman este
ținut captiv, dar trebuie să știm că
Brahman este cel care construiește Maya. În
acest fel Maya îl face pe om să
îndure toate mizeriile și
suferințele vieți și să se considere
fericit dacă trăiește. În acest fel
„Cauza neputinței și suferinței omului”
este Maya, care manevrează în așa
fel pe ascuns încât omul își
uită natura sa Divină. Dacă Jiva
se identifică cu corpul fizic în el
apar,deci
în corpulsău apar multiple dorinți
materiale și spirituale. Toate aceste
dorinții vor călăuzi omul spre împlinirea
lor. Cu cât Jiva caută să acumuleze
mai multe dorinți materiale, adică faimă
și bani, El nu face altceva decât
decadă și să coboare mai adânc
în lumea materială. În acest caz Mayaîl
leagă și mai puternic de lumea
materială, iar Prana va avea o vitezămică în corpul material sub 1
m/s. Totuși Vedele afirmă cu toate că
Maya este înșelătoarea iluzie,
falsă, temporară, Ea
este totuși Magia luiBrahman.
Concluzie.
Da Maya este o iluzie,
un truc, un miraj care amăgește
omul, obligând omul să creadă
că fericirea și eternitatea sa se
află în activitățile lumi materiale. Ori cât de
savant suntețiMaya va reuși prin
mijloacele sale să vă subjuge. În
acest caz scopul celor patruVede
este de a dezlega ființele umane de cătușele
Mayei. Exemplu: Dacă aveți 10000 de mii de lei
Maya va căuta să spună că sunteți fericitnumai cu o 100 de mii de lei. După ce
aveți o 100 de mii de lei va zice că
fericirea dumneavoastră va fi numai
cu un milion de lei. Deci în ființaumană Maya va aprinde dorința înavuțiri
fără măsură. Ființa nu se mai
poate controla și Maya va face
să piardă acești bani și ființa
va căuta prin orice mijloace să se
îmbogățească. Conform sloganului
„Scopulscuză mijloacele.” În
acest caz Maya leagă ființa respectivă cu „lanțul
dorinței de înavuțire” cu orice preț
„inclusiv crimă.” Ființa respectivă
nu mai poate scăpa din această legătură
și vine moartea, iar în nouaîntrupare ființa respectivă va fi un mușteriu
al Mayei. În acest mod Maya domină lume
prin înșelătoria Ei, iar scopul Brahmanilor
și celor patru Vede este de a elibera
ființele umane din din strânsorile Mayei
sau cum spun creștinii din „Robia Păcatului
Primordial.”
4.
Karma.Filozofii și oameni de
știință apuseni au descoperit așa numita
„lege a cauzalități.” La nivelul lumi
materiale, această lege a cauzalități
guvernează toate acțiunile și
evenimentele din univers. Și mai spune
că nu pot exista acțiuni și evenimente
în afara unor cauze care le
corespund. În cadrul celor 4 Vedelegea cauzelor și efectelor a primit
numele de „Legea Karmei.” În
acest caz Jivatman în manifestare
este obligat de Maya să se supună legi
Karmei. Această Lege a karmei este o lege
universal valabilă oamenilor și animalelor.
Ce spune această lege? 1. Dacă ai
făcut acțiuni bune în următoare întrupare
vei avea o întrupare bună. 2. Dacă
la urmat pe Hristos, Buddha, Zeul
Krshna s-ar putea ca Ei
să intervină pentru tine și să mergi
în Paradisul lor. 3. Dacă ai făcut acțiuni rele
vei merge în Iad. Dacă ai fost fumător
și ai muri de cancer la
plămâni, la noua întrupare vei avea
Anahat chakra slăbită, plămâni slabi
și de mic vei avea boli pulmonare. Deci dumneata
nu vei putea scăpa de bolile avute în trecut
și care nu le-ai tratatcorespunzător,
le-ai neglijat, ai fost delăsător,
iar aceste boli ale trecutului vor
constitui amorse
pentru bolile noi întrupări. În acest caz
Jivatman transmigrează dintr-un corp
în altul, în fiecare din aceste
corpuri Jivatman se supune „negreșit legi
karmei.” Karma bună și activitățile
miloase și pioșenia legă totuși
persoana respectivă de „Roata Transmigrații.”
Omul trebuie să elimine întreaga sa
karmă bună sau rea. În acest caz
indiferent ce face ființa umană,
karma îl va urmări ca propria
umbră și e imposibil de scăpat de
karmă. Totuși eliminarea Ei se poate face
prin cunoașterea. În acest caz că
Jivatman are karmă nu este vinovat nici
Brahman și nici Maya, singurul vinovat
e ființaumană. Atât timp cât Jivatman
are karmă el e obligat să consume
acea karmă, bună sau rea,
în acest caz Jivatman va primi un corp ca să-și
consumekarma.
Eliberarea
din Marele lanț al Karmei. Această eliberare
nu poate veni decât prin cunoaștere. În acest caz
Jiva nu poate fi liber de karmă doar prin
abținerea de la fapte. Jiva este descris
de Vede ca etern și activ în
viață,El fiind obligat să
săvârșească fapte. Dar Vedele spun
un alt lucru, dacă înfăptuim fapte,
trebuie să renunțăm la fructele lor. Numai
cel care renunță bogățiile și plăcerile
acestei lumii devine cu adevărat un
eliberat. În acest caz în Vede este
trecută arta de a acționa fără a
acumula karmă. Toate fructele karmei
vor fi dăruite ca un sacrificiu la
picioarele lui Brahman. În acest caz „Devotul”
va vedea în fiecare ființă pe Atman
și nu trupul ființei schimbătoare. Eternitate
a lui Atman a fost subliniată și de
Hristos prin cuvintele „Eu
sunt în Tată-l și Tată-l e în mine.”
Hristos le-a mai spus creștinilor
să-l vadă pe El în toate trupurile.
Și în acest caz i-a obligat pe creștini
să fie milostivi, darnici și
iubitori de oameni ca și El.
Prin aceste cuvinte Hristos se vede că cunoștea
la perfecție cele patru Vede, doar
fuse Mare Brahman în întrupărileanterioare. Ce a mai spus din cele patru vede
Hristos creștinilor, „Vedeși cunoaște „Adevăru,”
iar Acestate va elibera din sclavia păcatuluiPrimordial. Dar în devot trebuie
amplificat „focul
cunoașteri” la un nivel maxim cu putință.
Acest foc al cunoașteri se aseamănă cu
focul care arde un lemn până la
cenușă. Și acum să dau și Eu o variantă
de amplificareafocului cunoașteri.
Cum se obține acest
foc mistuitor al karmei prin cunoaștere? 1. Primul
stadiu este stare de devot. 2. Al doilea
stadiu este stare de Bhakti yoga practicată
de devot asupra lui Brahman sau unui
Mare Zeu sau Zeițe. 3. Al treilea stadiu ar fii
concentrarea pe Brahman sau Zeitatea aleasă.
4. Al patrulea stadiu ar fi obținerea stări
de bhakti cuBrahman sau Zeitatea aleasă.
5. Al cincilea stadiu ar fi primirea stări
transcendentale de cunoaștere dincolo de
cele patru Vede. Acestă cunoaștere
transcendentală se caracterizează prin
faptul că devotul știe ce e bine sau
ce e rău, fără să mai studieze
cele patru Vede. În acest caz devotul știe
să elimine karma bună și cea reaacumulată în timp sau întrupările
anterioare.
Mare Zeu Vasile, Vasile în Postura Lotus.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura mai mult Lumânare, dar Eu am zis Viparita Karana Mudra.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus executând Pranayama alternativă, pe o nară și pe alta.
Mare Zeu Vasile, Vasile executând Bhadrasana și în tinerețe. Diferite legume și fructe ale principiului Yin și Yang.
Atman
parte a doua.
5.
Samsara.Samsara înseamnă repetarea nașterilor
și a morți
sau transmigrația
lui Atman
prin manifestare.
În acest caz conform legiKarmei ființa
va primi în noua întrupare,
un
corp nou
în raport cu
karma
făptuită de el în întruparea anterioară.
Da
odată cu moarteaființei
și după ce au trecut cele 42 de zile
de la moarte,
Jivatman
este dus
și coordonatnumai
de Steaua Albastră
din Sahasrara.
Steaua Albastră
îl ține legat de Ea.
În
acest cazSteaua Albastrăîl
duce
la toate instanțele
de Judecată
ale Zeii-lor.
În final Jivatman apare
înfațaZeilor karmei
care îi hotărăsc soarta.
După aceia Steaua Albastrăîl
duce la noua întrupare
care poate fi: furnică,
câine,
porc,
om bogat,
omsărac,
preot,
etc. O dată cu noua întrupare
se începe și
noua karmă
și Steaua Albastră iese
din funcție
până la moarte.
În
cadrul Yogi NoastreSteaua Albastrătrebuie
distrusă,
arsă
să fiți liber
de constrângerile
lui Maya.
Există o lămurire
și mai clară
în manifestare
sunt peste 8 400 000
de specii
de animale,
iar Jivatman trebuie
să parcurgă toate acesteîntrupări.
În acest caz el este,căprioară
și lup
și toate acestecontrarii.
Și în final prin multe evoluții el devine
ființă umană.
Atman
partea a doua.Fără
să vă debarasa-ți
de cuvintele creștine,
gândirea creștină,
Hristos,
Suflet,
etc, dumneavoastră veți fi numai
un creștin
care practică gimnastică perfectă(asane)
și nu veți acumula
nimic din Jnana Yoga.
Mari Zei
nu se vor apropia de voi,
veți fi tratați
în continuare
ca și Creștini
și nimic mai mult.
Si acum
ce spun cele
patruVede despre Atman?
Da
ce este Jivatman?
Rădăcina lingvisticăjiv
înseamnă a trăi,
a
fi sau a rămâne în viață,”
iar substantivul Jiva
se referă la ființa vie individuală.
În acest caz Vedele fac o analiză
și separă
pe Jiva de corpul material.
Totuși în interiorul fiecărui corpmaterial,
atât la om,
cât și la animale,
păsări
sau plante
se află Jivatman.
Omul are conștiință individuală
numai prin prezența lui Atman
în el.
Conform concepției vedice,
conștiința
nu provine dintr-ocombinație materială,
ea este manifestarea
lui Jivatman
în interiorulcorpului.
Atunci când
Jivatman părăsește corpul,conștiința
îl părăsește,
iar corpul fizic moare,
pute
și e ars.Adevărul etern
din corpul dumneavoastră
este Jivatmancare
în contact
cu materia
devine condiționat
de aceasta.
În acest caz Jivatman devine limitat
și condiționat
de corp
și simțuri.
La origine Jivatman
este o partespirituală
din Brahman.
Jivatman fiind atomul spiritual.
Totuși poziția constituțională
a lui Jivatman
este de subordonare
în fața lui
Brahman.
Totuși Brahman
nu poate ajunge sub controlul energiei
materiale.
Datorită iluziei
și folosiri greșite
a liberului arbitru,
Jivatman
cade sub controlul energiei materiale
și-și uită de relația sa
cu SupremuluiBrahman.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus executând Pranayana alternativă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu